Realizujemy płatności bonem turystycznym

6 Sierpień 2020 - 13:19
Sierpień zaczynamy z dobrą wiadomością - nasz obiekt realizuje płatność bonem turystycznym!

Spis obiektów znajdziecie na stronie:
https://bonturystyczny.polska.travel/lista-podmiotow
Nasz obiekt znajduje się pod nazwą:
ZG ZIW RP 00-372 WARSZAWA, FOKSAL 16


Poniżej mamy dla was kilka przydatnych informacji na temat bonu turystycznego: 
 

Zacznijmy od podstaw prawnej, czyli USTAWY z dnia 15 lipca 2020 r. o Polskim Bonie Turystycznym, która jasno określa nam warunku realizacji: 

Kto zapłaci bonem turystycznym?

Bonem turystycznym można opłacić za usługi hotelarskie realizowane dla dziecka/dzieci, które ma/mają aktywny bon turystyczny. Płatności dokonuje opiekun/rodzic na którego dane został zarejestrowany bon turystyczny.

Za jakie usługi można pobierać opłaty bonem turystycznym?

Bonem turystycznym można opłacić następujące usługi:

  • Nocleg
  • Nocleg + śniadanie

Czy można płacić bonami za kilkoro dzieci podczas jednej płatności?

Jeśli dana osoba ma więcej niż jedno dziecko, to otrzyma jeden numer bonu, którego wartość będzie odpowiadać liczbie dzieci, tzn. jeśli ktoś ma 3 dzieci, to otrzyma bon w wysokości 1500 zł. Będzie mógł nim zapłacić raz albo kilka razy do wyczerpania kwoty bonu.

Dokonywanie rezerwacji przez portale typu booking.com a płatność bonem

Klient może dokonywać rezerwacji w sposób przez siebie wybrany i jednocześnie taki, w jakim uczestniczy podmiot świadczący usługi danego rodzaju. Od obsługi procesu dokonywania rezerwacji zależy, czy podczas dokonywania rezerwacji będzie wymagana informacja o zamiarze dokonania płatności za usługę za pomocą bonu.  Nie ma możliwości zapłacenia bonem w przypadku zrealizowania płatności przez booking.com / hotelworld.

Gdzie gość może uzyskać informacje o swoim bonie turystycznym?

Na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS w zakładce „Ogólny” jest nowa zakładka „Polski Bon Turystyczny”. Zobaczysz ją, jeśli masz prawo do świadczenia w formie bonu. Kliknij w „Polski Bon Turystyczny”, a następnie w „Mój bon”. Pojawią się następujące opcje: 1. „Aktywuj bon”, 2. „Zmiana danych kontaktowych”, 3. „Wniosek o dodatkowe świadczenie” 4. „Podgląd”.

Czy osoba posiadająca bon może sprawdzić ile zostało środków do wykorzystania?

Tak, aktualny stan środków, które możesz jeszcze wykorzystać, sprawdzisz na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Wybierz z górnego menu zakładkę „Ogólny” i przejdź do zakładki „Polski Bon Turystyczny” > „Mój bon”.

Czy za usługę opłaconą bonem mogę otrzymać fakturę vat?

TAK, przy realizacji płatności bonem można otrzymać fakturę vat - należy pamiętać o tym, że NIP nabywcy musi zostać podany recepcjoniście PRZED rozpoczęciem transakcji. 

 

Jezeli mają Państwo pytania ws. bonu zapraszamy do kontaktu. 

randomness